Προσθήκη στα αγαπημένα   Προωθήστε την σελίδα σε ένα φίλο         ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ    ENGLISH
 
Αρχική Σελίδα
Εταιρία
Προϊόντα
Ποιότητα
Κατηγορίες και Ποιότητες
Ελιά & Πολιτισμός
Ελαιόλαδο & Υγεία
Πιστοποιήσεις
Ιδιωτική Ετικέτα
Σύνδεσμοι
 
 
Α. ΣΑΡΑΝΤΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ
ΔΙΔΥΜΑ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
213 00 ΚΡΑΝΙΔΙ
Τηλ. 27540 71207 Fax. 27540 71212
 
 
 
Ελαιόλαδο & Υγεία
 
Ελαιόλαδο και υγεία
Ότι καλύτερο διαθέτει η φύση, με την ελάχιστη αλλά καθοριστική ανθρώπινη παρέμβαση
Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, είναι το προϊόν της πρώτης ψυχρής συμπίεσης των ελιών, χωρίς καμία άλλη επεξεργασία
Είναι ένα φυτικό προϊόν που παρασκευάζεται από την έκθλιψη του καρπού της ελιάς, χωρίς εκχυλίσματα και βελτιωτικά πρόσθετα
Διακρίνεται για το εξαιρετικό άρωμα και την θεσπέσια γεύση του, που συνοδεύει ιδανικά κάθε είδος φαγητού
Μόλις πρόσφατα, η επιστήμη άρχισε να μαθαίνει την πραγματική αξία του ελαιολάδου
Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι όπως ο Διοσκουρίδης, ο Αναξαγόρας και ο Εμπεδοκλής, μελέτησαν τις φαρμακευτικές ιδιότητες του ελαιόλαδου και την ιστορική σημασία του ως θρεπτική πηγή υγείας
Ο Αριστοτέλης αποκάλυψε την επιστήμη της ελαιοπαραγωγής, ενώ ο Σόλων, ο μεγάλος νομοθέτης της Αθήνας, εισήγαγε την πρώτη νομοθεσία για την προστασία της ελαιοκαλλιέργειας και των ελαιοπαραγωγών
Ο αρχαίος Έλληνας και θεμελιωτής της ιατρικής Ιπποκράτης, αναφέρθηκε στο ελαιόλαδο ως το μέγα θεραπευτικό και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι για πάνω από 5.000 χρόνια, το ελαιόλαδο έχει βοηθήσει τους κατοίκους της Μεσογείου με ποικίλους τρόπους
Το ελαιόλαδο και η ελληνική μεσογειακή διατροφή, καταπολεμά τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες
Το ελαιόλαδο είναι πλέον γνωστό, ότι αποτρέπει την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου, μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίων καρδιακών παθήσεων και αποτρέπει το σχηματισμό των ελεύθερων ριζών, που μπορούν να προκαλέσουν την καταστροφή των κυττάρων μέσα στο ανθρώπινο σώμα
Ιατρικές έρευνες που έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται στην Ευρώπη και στην Αμερική, αποκαλύπτουν πως το ελαιόλαδο όχι μόνον προστατεύει την καρδιά και βοηθά στην καλή λειτουργία πολλών οργάνων, αλλά και δρα ευεργετικά σε μια μακρά σειρά ασθενειών
Εξαιτίας της χημικής του δομής, το ελαιόλαδο είναι ιδιαίτερα εύπεπτο
Πλούσιο σε βιταμίνες A, B1, B2, C, D, E, K και σε σίδηρο, το ελαιόλαδο λειτουργεί ως φράγμα στο έλκος και την γαστρίτιδα. Επίσης θεωρείται τονωτικό και ωφελεί τους ανθρώπους που πάσχουν από καρδιακές παθήσεις
Είναι τέλειο γιατρικό για γαστρίτιδες στα παιδιά, ενισχύει την ανάπτυξη του εγκεφάλου και δυναμώνει τα κόκαλα ενώ διαρκώς μειώνει τη διαδικασία γήρανσης
Πιστεύεται διεθνώς ότι οι αντιόξινες ουσίες όπως οι βιταμίνες E και K που βρίσκουμε στο ελαιόλαδο παρέχουν ένα μηχανισμό άμυνας που καθυστερεί την διαδικασία γήρανσης και προλαμβάνει την καρκινογένεση, την αρτηριοσκλήρωση, τις δυσλειτουργίες του συκωτιού και τους ερεθισμούς
Ο κατάλογος των θετικών στοιχείων του ελαιόλαδου είναι πολύ μακρύς και ολοένα αυξάνεται
Το 80% του ελαιολάδου αποτελείται από μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν να κρατηθεί σε υψηλά επίπεδα η HDL (''καλή'' χοληστερόλη) και σε χαμηλά επίπεδα η LDL (''κακή'' χοληστερόλη)
Το ελαιόλαδο επίσης βοηθάει:
  • Στην καλή λειτουργία του εντέρου
  • Στη μείωση των γαστρικών υγρών
  • Στο σωστό μεταβολισμό των διαβητικών και κατά συνέπεια στην ισορροπία των τιμών του σακχάρου
  • Αναζωογονεί το δέρμα
  • Και δεν περιέχει ΚΑΘΟΛΟΥ χοληστερόλη
    Οι Έλληνες είναι οι πρώτοι σε κατανάλωση ελαιολάδου στον κόσμο
    Μπορεί να καπνίζουν περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο έθνος, παρόλα αυτά όμως ζουν περισσότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα έθνη και έχουν τα χαμηλότερα παγκοσμίως, ποσοστά εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και καρκίνου
    Η σπονδυλική στήλη της Μεσογειακής Διατροφής, είναι το ελαιόλαδο
    Ξακουστή σε όλη τη γη για τις ευεργετικές της ιδιότητες, είναι η Μεσογειακή Διατροφή που προέρχεται, από τις ελαιοπαραγωγές χώρες της Μεσογείου την Ελλάδα, την Ισπανία και την Κάτω Ιταλία
    Τα θρεπτικά και θεραπευτικά πλεονεκτήματα του ελαιόλαδου αναγνωρίζονται από τους Μεσογειακούς λαούς εδώ και αρκετούς αιώνες. Το ελαιόλαδο χρησιμοποιούνταν για την συντήρηση του δέρματος και την στιλπνότητα των μυών, την θεραπεία των εκδορών, την επούλωση των εγκαυμάτων και την αφυδάτωση που προκαλεί ο ήλιος
    Ένα προϊόν με εξίσου θεαματικές ιδιότητες τόσο για την υγεία όσο και για την ομορφιά. Τα κύτταρα του σώματος ενσωματώνουν τα πολύτιμα λιποοξέα του ελαιολάδου, κάνοντας τις αρτηρίες πιο στιλπνές και το δέρμα πιο λείο
    Νόστιμο και υγιεινό με εξαιρετικά θεραπευτικές ιδιότητες, γνωστές από την εποχή του Ιπποκράτη, αποδεικνύεται με σύγχρονες επιστημονικές έρευνες ότι συμβάλλει σημαντικά στη μακροζωία των λαών που το χρησιμοποιούν καθημερινά
    Η Μεσογειακή Διατροφή, άρχισε να απασχολεί την διεθνή κοινότητα την δεκαετία του 1960, όταν γιατροί και αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α. άρχισαν να μελετούν τους πιθανούς παράγοντες που συνέβαλαν στην μακροζωία και την καλύτερη υγεία των λαών της Μεσογείου, σε σχέση με τους πληθυσμούς των πλουσιότερων χωρών του Βορρά
    Το ενδιαφέρον αυτό προήλθε από την εμπειρική παρατήρηση, ότι οι κάτοικοι της Κρήτης, παρουσίαζαν χαμηλό ποσοστό χρόνιων ασθενειών και καρκίνου και ήταν οι μακροβιότεροι άνθρωποι του πλανήτη
    Τον Ιανουάριο 1993, μια επιτροπή πανεπιστημιακών και ερευνητών στην Μασαχουσέτη των ΗΠΑ, εξέτασε τα δεδομένα μιας σειράς επιδημιολογικών μελετών που περιέγραφαν τις διατροφικές παραδόσεις των λαών της Μεσογειακής λεκάνης και σχεδίασε τη Μεσογειακή Διατροφική Πυραμίδα
    Η παραδοσιακή διατροφή της Μεσογείου, βασίζεται σε ένα πολυποίκιλο μενού από φυτικές πηγές, όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα σιτηρά, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους ενώ έχει ως βασικό συστατικό το ελαιόλαδο
    Το ελαιόλαδο, περιέχει σε μεγάλο ποσοστό διάφορα λιπαρά οξέα, με την μορφή γλυκεριδίων. Το κυριότερο από αυτά είναι ένα μονοακόρεστο λιπαρό οξύ, που ονομάζεται ελαϊκό οξύ
    Εκτός από αυτό, το ελαιόλαδο περιέχει και άλλα λιπαρά οξέα, (π.χ. λινολεϊκό οξύ) όπως επίσης και πληθώρα άλλων ουσιών, που ονομάζονται αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες που οφείλονται σε οξείδωση στοιχείων τους
    Οι οξειδωτικές ουσίες προέρχονται από την δράση τροφών και άλλων ουσιών, (π.χ. καπνός), επίδραση εξωγενών παραγόντων όπως υπεριώδης ακτινοβολία, χημικά, καρκινογόνα, ή από τον ίδιο τον κυτταρικό μεταβολισμό
    Το ελαιόλαδο είναι μια πολύ πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, περιέχοντας προβιταμίνη A, βιταμίνη E, και μια ολόκληρη κατηγορία ουσιών, τις πολυφαινόλες, με ειδική αντιοξειδωτική δράση
    Το μυστικό μπορεί να είναι στο ελαιόλαδο! Ανακαλύψτε το μόνοι σας...
    Ελαιόλαδο και τηγάνισμα
    Ποιο είναι το καταλληλότερο λάδι για το τηγάνισμα;
    Για χρόνια επικρατούσε η άποψη ότι τα σπορέλαια είναι περισσότερο ελαφριά από το ελαιόλαδο και άρα καταλληλότερα για τηγάνισμα, αφού με αυτόν τον τρόπο μαγειρέματος τα φαγητά απορροφούν περισσότερες λιπαρές ουσίες
    Στην πραγματικότητα τα σπορέλαια αντέχουν λιγότερο στο τηγάνισμα, "προσφέρουν" τις ίδιες θερμίδες στον οργανισμό και υπολείπονται σε θρεπτικές ουσίες του ελαιολάδου
    Η φήμη τους οφείλεται στο ότι είναι φτηνότερα και έχουν διαφημιστεί πολύ
    Το ελαιόλαδο όπως και όλα τα έλαια, "δίνει" στον οργανισμό 9 θερμίδες ανά γραμμάριο και έχει σαφώς μεγαλύτερη διατροφική αξία, καθώς περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, από τα σπορέλαια που περιέχουν περισσότερα πολυακόρεστα. Βέβαια, όπως είναι φυσικό, και το ελαιόλαδο χάνει το μεγαλύτερο μέρος της διατροφικής του αξίας με το τηγάνισμα
    Ωστόσο, στους 180˚C που είναι η κανονική θερμοκρασία τηγανίσματος, έτσι ώστε τα τρόφιμα να ψήνονται χωρίς να καίγονται εξωτερικά, το ελαιόλαδο έχει τις μεγαλύτερες αντοχές και κινδυνεύει λιγότερο από οξείδωση, καθώς όταν το λάδι δεν "αντέχει" και διασπάται παράγονται προϊόντα που είναι βλαβερά για την υγεία του ανθρώπου.
    Η αντοχή του ελαιολάδου οφείλεται στην πλούσια περιεκτικότητα του σε μονοακόρεστα οξέα και βιταμίνη Ε
    Είναι λοιπόν το μόνο από τα φυτικά λάδια που μπορείτε να τηγανίσετε έως και τρεις φορές, εφόσον βέβαια δεν το αφήσετε να καεί και η θερμοκρασία του δεν ανέβει πάνω από 220˚C
    Αντίθετα τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα των σπορέλαιων είναι πιο ευάλωτα στις υψηλές θερμοκρασίες και άρα στο τηγάνι καθώς διασπώνται και επιτρέπουν τη δημιουργία των βλαβερών ελεύθερων ριζών
    Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως στο φοινικέλαιο, που χρησιμοποιείται κατά κόρον για τηγάνισμα, αναπτύσσονται και τα πολύ βλαβερά για την υγεία, κυρίως την καρδιά, τρανς λιπαρά οξέα
    Αν μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι το ελαιόλαδο μετά το πρώτο τηγάνισμα είναι άχρηστο διατροφικά, τα σπορέλαια μπορούν να είναι έως και επικίνδυνα
    Το ραφινάρισμα, αναγκαίο προκειμένου πολλά σπορέλαια να γίνουν βρώσιμα, είναι διαδικασία που στερεί πολλά στοιχεία, όπως οι πολυφαινόλες και οι βιταμίνες του παρθένου ελαιόλαδου
    Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι εκείνοι που γνωρίζουν από καλό λάδι και καλό φαγητό προσθέτουν το ελαιόλαδο στο τέλος του μαγειρέματος, για να κερδίσουν όλη τη γεύση και όλες τις θρεπτικές ουσίες
    Εξαιρετικά δημοφιλές για τηγάνισμα είναι για παράδειγμα το φοινικέλαιο, δεδομένου ότι είναι φθηνότερο, είναι όμως και το μόνο σπορέλαιο που περιέχει κορεσμένα λιπαρά οξέα σε ποσοστό 40%
    Γι' αυτό άλλωστε σε θερμοκρασία δωματίου δεν είναι υγρό οπότε είναι εξαιρετικά επιβλαβές για την υγεία ανθρώπων που έχουν υψηλή χοληστερόλη
    Συμβουλές για υγιεινό τηγάνισμα
  • Όταν τηγανίζουμε καλό είναι η θερμοκρασία να μην ξεπερνά τους 220˚C
  • Είναι προτιμότερο να έχουμε ψήσει με άλλο τρόπο, για παράδειγμα βράσιμο, το φαγητό και έπειτα να το περάσουμε από το τηγάνι για γεύση, παρά να το αφήσουμε να βράσει για ώρα μέσα στο καυτό λάδι
  • Τηγανίζετε τα τρόφιμα στεγνά γιατί έτσι απορροφούν λιγότερο λάδι
  • Χρησιμοποιήσετε το ελαιόλαδο 3-4 φορές ενώ το σπορέλαιο 1-2 φορές
  • Ο χρόνος τηγανίσματος δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 30 λεπτά με το ίδιο λάδι
  • Μην αλατίζετε τα τρόφιμα πριν τα τηγανίσετε
    Μικρές αλήθειες
    «Φοινικέλαιο»
    Χρησιμοποιείται ευρέως και δεν έχει σχεδόν καμία διατροφική αξία. Επικίνδυνο για την υγεία ανθρώπων με υψηλή χοληστερόλη γιατί το τηγάνισμα του προκαλεί συνήθως την ανάπτυξη trans λιπαρών
    «Βαμβακέλαιο»
    Πρόκειται για χαμηλής ποιότητας λάδι που περιέχει μεγάλο αριθμό κορεσμένων λιπαρών οξέων
    «Ηλιέλαιο»
    Χρησιμοποιείται συχνά από τα εστιατόρια (μείγματα συνήθως) αλλά και από τα νοικοκυριά για τηγάνισμα. Δεν αντέχει πολύ στις υψηλές θερμοκρασίες, οπότε δεν είναι το καταλληλότερο για τηγάνισμα
    «Καλαμποκέλαιο»
    Έχει λιγότερα θρεπτικά συστατικά από άλλα σπορέλαια και αντέχει στο τηγάνισμα όσο και αυτά. Συνήθως προέρχεται από γενετικώς τροποποιημένα καλαμπόκια
    «Σησαμέλαιο»
    Το χρησιμοποιούν πολύ οι Ασιάτες, αλλά είναι καλύτερο για τη δημιουργία "dressing" και όχι για τηγάνισμα
    «Σογιέλαιο»
    Είναι πιο ακατάλληλο από τα σπορέλαια για τηγάνισμα, γιατί οξειδώνεται εύκολα
     
    powered by Ellasan © 2008 Ellasan Web design and development